© NVF
|
Naudoti ir platinti tekstinę ar grafinę informaciją be autorių leidimo
ir nuorodos į www.vargonai.lt griežtai draudžiama
VII-ojo tarptautinio M.K.Čiurlionio
konkurso dienoraštis
Po pirmųjų dviejų turų
Iškart noriu pasakyti tiems, kuriems mano kalba
pasirodys arogantiška - kitaip tiesiog nemoku. Galite
manyti, kad tie, kurie daug kritikuoja - patys nieko
nesugeba, ir tai bus iš dalies tiesa. Kuo labiau gilinuosi į
savo profesiją, tuo labiau suprantu, kad nieko nežinau.
Pirma, apie bendrą įspūdį perklausius abu turus. Buvo
gan didelis būrys vargonininkų, kurie vis dar gyvena
K.Richterio ir kitų laikais, o frazė “barokinė artikuliacija
ir ornamentika” jiems skamba lyg koks senovinis
užkeikimas. “Kaip man gražu, taip ir groju”. Tai jau
minėjo B.Vaitkus savo pirmoje apžvalgoje. Kai kurie iš
tokių dalyvių pateko į antrą turą, bet tokių nėra daug, -
antraip pradėtum galvoti, kad gal čia TAVO žinios
klaidingos.
Klausantis antro turo vis pagalvodavau, kad kaprizingi
Filharmonijos vargonai ir sausa akustika labai gerai
išryškina visas vargonininko padarytas klaideles, ir
bendrai, jo touché. Nepasislėpsi po didesniu aidu, kaip
liuteronų bažnyčioje. Dar kilo klausimas, ką daryti
dalyviui, kuris nori tam tikroje kūrinio vietoje būtent
Trompetos ar Vox humanos, o tas registras nedera?
Tiesiog rinktis principalą ar trikdyti klausytojus
nederančiais, bet norimo tembro sąskambiais?
Pradėsiu detalesnę apžvalgą nuo Bacho stambios formos
kūrinių. Fantazija ir fuga g-moll per dvi dienas
nuskambėjo tris kartus: visos trys interpretacijos buvo
atliktos pakankamai išbaigtai ir stabiliai, tik užkliuvo
V.Alaunės ir M.Roždestvenskytės pedalinė technika - kai
kur bereikalingai naudojamas kulnas. J.Kocikas fugai
pasiėmė kiek per greitą tempą, matyt iš jaudulio, todėl
rankos retsykiais nesutapdavo su kojom, ir artėjant
pabaigai į klavišus įsikabinti darėsi vis sunkiau, -
nuskambėjo truputį paviršiumi. M.Roždestvenskytei,
beje, irgi retsykiais trūko to “įsikabinimo”. Bet reikia
įvertinti ir kitą dalyką - filharmonijos vargonų traktūra
tikrai ne pati smagiausia pasaulyje, atsisėdi ir labai ilgai
bandai ją prisijaukinti. Dar galima pridurti, kad
J.Kocikas Fantaziją ir fugą, visgi, pagrojo stabiliau, nei
savo I turo barokinę programą.
Bacho Pasakaliją grojo du dalyviai: lenkas J.Goloszas ir
graikė I.Solomonidou - abu variantai buvo be barokinės
artikuliacijos, o Goloszo atliekamos fugos buvo sunku
klausyti dar ir todėl, kad nebuvo jokios takto dalių
diferenciacijos, viskas vienodai išsmūgiuota. Grojant
temperamentingajai Solomonidou net parterio gilumoj
girdėjosi smūgiai į klavišus. Bet ji turi labai didelį
privalumą: groja be galo užtikrintai ir tvirtai.
Tokata, adagio ir fuga taip pat buvo atlikta 2 kartus:
M.Kaufmanno Bachas man pasirodė kiek lėtokas,
grojama lyg apsidraudžiant, bet tvarkingai, o kur
sunkesnė vieta - dar palėtinant ir vėl grįžtant į maždaug
pradinį tempą - tai kiek pakenkė kūrinio nuotaikai.
Labai patiko Kaufmanno pedalinė technika - absoliučiai
jokių bereikalingų judesių! S.Park atlikto Bacho
pedalinis solo buvo kiek gremėzdiškas, tačiau labai
patiko Adagio dalis, ypač jos paskutiniai taktai - tikras,
išjaustas ir perteiktas skausmas. Fugą taip pat buvo
smagu klausyti - iki paskutinio takto išlaikyta energinga
nuotaika.
Dar vienas dalyvis, kuriam patinka baroką groti legato,
buvo M.Rzewuskis, atlikęs Preliudą ir fugą e-moll. Dėl to
tirštesnėje faktūroje visa garsų masė net tokioje sausoje
Filharmonijos akustikoje pavirsdavo į klampią košę. Jo
tautietė B.Lorenc, pasirinkusi Preliudą ir fugą D-dur,
pademonstravo neblogą pedalinę techniką, tačiau
manualinėje dar turi techninių problemų, dar
nepakankamai bėglūs pirštai. Fugą pradėjo gana gyvam
tempe, tačiau po kelių taktų paaiškėjo, kad jis per daug
gyvas, galva pradėjo nespėti paskui rankas, o įpusėjusi
fugą mergina visai pavargo.
Skambant Dorinei Tokatai (D.K.Pernet) dar kartą
pagalvojau, kad groti tokį sąlyginai monotonišką (savo
tematine medžiaga) kūrinį šioje erdvėje ir šiuo,
konkrečiu, instrumentu yra nemažas iššūkis. Fuga
nuskambėjo pakankamai raiškiai, gal tik norėtųsi
įvairesnės artikuliacijos, kad išryškėtų skirtingos
muzikinės figūros ir motyvai.
R.Mitkaus atliktas Preliudas ir fuga h-moll nustebino
savo rėksmingumu, o gal geriau reiktų sakyti -
nenustebino. Schuke’s mikstūros privertė tiesiog
užsikišti ausis. Pedalinė partija išmokta su ritmine
klaida. Fuga buvo tęsiama toje pačioje dvasioje ir ta
panašia registruote. Kaip pasakė šalia sėdintis kolega: “Į
Kristaus žingsnius nelabai panašu”. Susidarė įspūdis,
kad nelabai domėtasi apie ką grojama, tekstas nėra
kruopščiai išanalizuotas ir suprastas, o tonacijų
simbolika yra tamsus miškas. Nepakankamai
išartikuliuota, pagrindinis štrichas - legato. Žvelgiant į
visą programą - labai daug Schuke’s žvigdymo, visos tos
mikstūros labai išvargino, atrodė, lyg norima
susprogdinti klausytojų ausų būgnelius. Gaila, kad
nepavyko pasakyti nieko gero, o tikrai norėtųsi...
Toliau, per daug neišsiplečiant, - apie M.K.Čiurlionio
fugas. Kiekvienais metais atsiranda vienas ar du
vargonininkai, kurie tas fugas konkurso dieną mato kokį
antrą kartą gyvenime. Taip atsitiko ir šiemet.
Kompozitorius, vargonininkas ir filosofas J.Goloszas
pademonstravo savo skaitymo iš lapo sugebėjimus. Buvo
ir pora kitų, kuriems sutrukdė silpnai išmoktas tekstas,
bet šis pavyzdys buvo ryškiausias. Įsivaizduokim tokį
dalyvį bet kokiame kitame vargonininkų konkurse, kuris
dedikuotas specifiniam kompozitoriui. Tai vadinama
nepagarba.
Gražiausia man, kai Čiurlionis skamba sąlyginai
paprastai ir melodingai, be jokių romantinių pūslių ir
perdėtų, dirbtinų emocijų. Todėl patiko V.Alaunės,
M.Roždestvenskytės ir S.Park jautriai ir skoningai
atliktos fugos, taip pat J.Kociko Fuga-choralas a-moll, -
užstrigo jo registruotė pedaliniam solo balsui: įprastai
vargonininkai renkasi 4’ fleitą, o šįkart girdėjome 4’
Schalmey su tremulantu. Vėliau paaiškėjo, kad visi groję
šį choralą-fugą rinkosi tokią registruotę. Įdomu, ar
nusižiūrėjo ar tiesiog visi vienodai girdi kūrinį?
Kalbant apie pasirinktą šiuolaikinį kūrinį, buvo labai
ryškus atotrūkis tarp sudėtingų ir paprastesnių
kompozicijų. Susidarė įspūdis, kad tokius kūrinius, kaip
M.Sawos “Sekvencija” (M.Rzewuski), F.Danksagmüllerio
“Estampie” (D.K.Pernet), P.Kostiaineno “Fantazija”
(R.Mitkus) galima laisvai išmokti per savaitę (pastarąją
atsimenu iš savo I-ojo kurso LMTA), tuo tarpu
M.Roždestvenskytės atliktos Th.Escaicho “Trys poemos”
ar Y.Kim grota P.Planyavsky “Toccata Mauritiana” -
tikras iššūkis kiekvienam vargonininkui. Įspūdį paliko ir
J.Laukviko “Pasakalija” (V.Alaunė) bei A.Ruoffo Toccata
“Tarsi kaukė, žiovaujanti vėjyje” (S.Park), kuri, nors
buvo atlikta ir nelabai preciziškai ritmiškai, bet pats
kūrinys tikrai įdomus. P.Ebeno “Motto ostinato”
(J.Kocik) buvo lėtokas, su didelėmis pauzėmis, keičiant
manualus, dėl ko visas kūrinys subyrėjo į gabaliukus.
J.Laukviko “Pasakalijoje” lietuvis V.Alaunė irgi kartais
išsimušdavo iš pasakalijai būtinos nepertraukiamos
pulsacijos, bet, matyt, vėl kaltas instrumentas, - čia
dažnas ir staigus registrų keitimas užtrunka ilgėliau.
Iš pasirenkamų šiuolaikinių Lietuvos kompozitorių
kūrinių paminėsiu tik keletą pasirodymų. V.Alaunės
atlikta F.Latėno “Tokata” įstrigo spalvinga registruote,
tik, deja, vargonų Vox humana nebuvo pasiruošusi būti
panaudota. Bet interpretacija - tikrai muzikali, dar kartą
atsiskleidusi puikią Vaido smulkiąją technika. Apskritai,
V.Alaunė man pasirodė kaip gan brandus muzikas, kuris
žino ką ir kodėl daro ir kaip tai reikia daryti. Panašus
įspūdis ir apie M.Roždestvenskytę, - mergina labai
sparčiai auga kaip profesionali vargonininkė. Tik būtų
gerai atsikratyti per smarkaus pedalų užgavimo, nors
kartais susidaro įspūdis, kad ji šoka grodama, kas
sąlyginai žavu!
I.Solomonidou atlikta V.Bartulio “Mėnulio šviesa” man
pasirodė per agresyvi, vidurinė dalis nuskambėjo
spazmuotai - kaltas greitas tempas.
F.Latėno “Švytėjimas” per visus Čiurlionio konkurso
gyvavimo metus yra tapęs vienu populiariausių
pasirinkimų tarp dalyvių. Šiemet kūrinys nuskambėjo
keturis kartus. Patiko preciziškai atliktos
M.Roždestvenskytės ir Y.Kim interpretacijos, su
sunkiasvoriu valsu vidurinėje dalyje, kuris, mano
nuomone, ir neturi būti komiškas, lengvutis, kaip kai
kurie dalyviai traktavo.
P. S. Visiems be išimties II turo pirmos dienos (ir kai
kuriems - antros) konkurso dalyviams reiktų įteikti
medalius už ištvermę, nes jie, streso sąlygomis siekdami
maksimaliai atskleisti savo sugebėjimus, dar turėjo
nuolat tikrinti asistentų darbą ir žaibiškai “nuryti” tai,
kas JAU padaryta ne taip. Tam ir skirtos repeticijos, kad
asistentas išsiaiškintų, jei jam neaišku, kas-kur-kada turi
būti įjungta. O nuovargis ir kiti panašūs dalykai nuo
atsakomybės neatleidžia.
2015 m. rugsėjo 19 d., 11.00 val.
Įspūdžiai po finalo
M.K.Čiurlionio vargonininkų konkurso žiuri dar kartą
įrodė, kad moka stebinti: tiek klausytojus, tiek dalyvius.
Bet dabar - ne apie tai, o apie finalininkų grojimą.
Šiemet taip išpuolė, kad dvi poros dalyvių grojo po tą
patį stambų romantinį kūrinį vienas po kito, ir skirtumas
tarp tų, kurie gerai išstudijavę, supratę ir išjautę kūrinį,
ir tų, kurie - ne, buvo akivaizdus.
Eilinį kartą pagalvojau apie laisvąją programą:
susimąstyti privertė vienas dalyvis, kurio finalinė
programa neatitiko mano susikurto vaizdinio. Visąlaik
maniau, kad konkursuose laisvoji programa yra kaip
atlikėjo vizitinė kortelė: čia jis parodo savąjį “aš”, tai,
kokia muzika pati mieliausia jo širdžiai, kartu
atskleisdamas visas savo, kaip atlikėjo gerąsias savybes
(žinias, virtuoziškumą, teksto suvokimą ir interpretaciją,
registruotės išmanymą ir t.t.) ir galimybių ribas. Džiugu,
kad dauguma finalininkų tai ir stengėsi padaryti.
Norėčiau trumpai apžvelgti kiekvieną dalyvį paeiliui, jų
pasirodymo eilės tvarka.
Pirmasis ant vargonų suolo sėdo vokietis Markusas
Kaufmannas, savo pasirodymą pradėdamas M.Regerio
choraline fantazija “Alle Menschen müssen sterben”.
Pirmas įspūdis - groti didelėje akustikoje jis pripratęs,
jaučia erdvę. Tik klausant be natų, buvo sunku suprasti,
kuris balsas kada svarbiausias - matyt, dėl to kalta
registruotė.
Įdomiai pasirinktos M.K.Čiurlionio Fugos b-moll
spalvos. Atmintin įsirėžė III manualo registruotė - fleitos
8’ ir 4’ su tremulantu: rodos, nieko ypatingo, bet greta
žemai gaudžiančių pedalų ir kairės rankos skambėjo
kažkaip nežemiškai. Tik nutilimas pačioje fugos
pabaigoje atrodė keistas. Kaufmannas taip pat buvo
vienintelis, atlikęs šią fugą su J.Landsbergytės prirašyta
įžanga. Viena įdomesnių Čiurlionio interpretacijų šiemet
- kūrinys nuskambėjo lyg naujai ir labai organiškai.
Sudėtingoje M.Duruflé “Siuitoje” taip pat įsiminė
gražios, subalansuotos registruotės, patiko pagauta dalių
nuotaika, charakteris, palyginus gerai susitvarkyta su
įnoringu ir jautriu Oberlingerio šveleriu. Tik paskutinėje
dalyje, Tokatoje, ir taip jau greitame tempe,
vargonininkas dar truputį užlėkdavo į priekį, grojimui
retsykiais trūko aiškesnio pulso. Bendras įspūdis: labai
techniškas, šalto proto atlikėjas.
Prie sekančio konkursanto, Mateuszo Rzewuskio,
pasižymėjau: “bejausmis”. Savo programą jis pradėjo
nuo Ch.M.Widoro - atliko tris kontrastingas dalis iš VI
Simfonijos. Allegro nuskambėjo formaliai, blankiai,
nepanaudojo, kur reikėtų, švelerio. Sekančioje, lėtojoje
dalyje Adagio, glumino fleitinio registro pasirinkimas -
toji “spjaudanti” fleita net erzino. Sėdint apačioje, garsas
žemesnėje tesitūroje “užsimuilindavo” ir darėsi sunku
išskirti balsų judėjimą. Atlikimas pasirodė gan
monotoniškas, neraiškus. Galima būtų pagalvoti ir apie
tikslesnę ir įvairesnę artikuliaciją. Lenkui pradėjus groti
paskutinę dalį, Finalą, sužibo viltis, kad ne viskas taip
pilka, kaip mums atlikėjas nori parodyti. Bet tas jausmas
truko kokią minutę ir vėl sugrįžo tik pabaigoje su ta
pačia pradžios tematine medžiaga. Visi kiti Widoro
prirašyti natų puslapiai tiesiog praslinko kaip tamsus
debesis. Susidarė įspūdis, kad atlikėjas beveik visai
neklauso pedalų - jie “bet kokie”.
M.K.Čiurlionio fugai pasirinkta gan standartinė
registruotė. Ir vėl, grojant žemoje tesitūroje, reiktų
labiau artikuliuoti, nes apačioje girdisi tik klasteriai.
Bendras vaizdas neblogas: lyginant su visa programa, šis
kūrinys nuskambėjo gan muzikaliai.
J.Reubke’s Sonatos tekstas buvo sugrotas tvarkingai,
deja, muzika pasigirsdavo tik retsykiais. Tiesą sakant,
prasidėjus šiam kūriniui jau po minutės pradėjau laukti,
kada baigsis. Labai sausa, formalu, nyku. Bendras
įspūdis: robotas skaito Šekspyro Sonetus. Valandą...
Pasižiūrėjus šio atlikėjo vaizdo įrašą matosi daug
veiksmo ant vargonų suolo, tačiau ta fizinė ekspresija
sėdinčiųjų apačioj muzikiniu pavidalu nepasiekė. Dar
pridėčiau, kad Rzewuskis savo rankų technika dažnai
labiau primena pianistą, o ne vargonininką. Kaip jam
gali padėti garsą išgauti tas plasnojimas ir irklavimas?
Niekaip.
Charizmatiškoji graikė Ioanna Solomonidou savo
programos pradžioje atliko prancūzų baroko
kompozitoriaus L.Marchand’o “Grand Dialogue”, be
kurio, tiesą sakant, galima buvo ir apsieiti - likusios
programos būtų tikrai užtekę. Registruotė - neteisinga
stilistiškai ir nesubalansuota: akompanimentas gožė solo
balsą, trūko artikuliacijos, ypač kairėje rankoje. Užtat
visoje likusioje jos programoje tikrai buvo su kaupu
ekspresijos, energijos ir išmonės.
Graikės Čiurlionis ir šiandien, ir dar turbūt kokį mėnesį
skambės ausyse. Fuga buvo grojama lėčiau, nei įprasta,
bet koncentraciją išlaikyti pavyko puikiai. Registruotė ir
nuotaika - tokia, kad iškilo maždaug toks vaizdas: esi
vienas kapinėse bežvaigždę, tamsią naktį ir jauti, kad
kažkas prie tavęs eina. Kaip reikia groti, kad
klausančiam vaizdiniai pradėtų prieš akis kilt?! Žodžiu,
šiurpinanti, ilgam įstringanti kūrinio interpretacija.
Laisvai programai buvo pasirinkti du kūriniai: jau
minėtasis Marchand’o “Dialogas” ir Duruflé “Preliudas ir
fuga ALAIN tema”. Preliudo tempas pasirodė per plauką
per greitas (visgi čia ne etiudas) - nespėjo praskambėt
pasikartojančios dešinės rankos natos. Vietomis atlikėja
nežymiai pasileisdavo dar labiau į priekį, bet visada
grįžtavo į pradinį tempą. Fuga patiko savo vientisumu,
sklandžiu medžiagos dėstymu ir ekspresija. Iš techninės
pusės žiūrint, ką begrotų, Solomonidou pernelyg
aktyviai spaudžia tiek manualų klavišus, tiek pedalus -
gal kaltas pietietiškas kraujas. Lėtoje muzikoje “išlenda”
pianistiškos rankos - atlikėja daro bereikalingus
judesius.
Reubke’s Sonatoje Ioannos temperamentas liejosi per
kraštus, buvo grojama labai raiškiai, vaizdingai - visiška
priešingybė prieš tai grojusio lenko Reubke’s Sonatos
interpretacijai. Pirma į galvą šovusi mintis: Oberlingeris
turi crescendo pedalą! Tą vakarą instrumentas dar kartą
įgavo neprilygstamą romantinį skambesį.
Mona Roždestvenskytė savo pasirodymui pasirinko
F.Liszto BACH: labai patiko tolygūs registruotės
bangavimai (vėl, lyg turint crescendo pedalą), išties
nemažai vietų, kai garsas labai harmoningai išaugdavo ir
vėl užgesdavo, tiesa, ne visur tai pavykdavo padaryti.
Atlikime visgi buvo lyg per dažnai stabčiojama: tai
trukdė augti kūrinio įtampai, listiškas veržlumas
susiskaidė į mažesnes dalis ir ten pasiliko.
Klausantis M.K.Čiurlionio fugos taip pat nesupratau kai
kurių stabtelėjimų (prieš pat temos įvedimą ir dar
keliose vietose) prasmės. Registruotė buvo gan
standartinė - laipsniškas augimas be netikėtų tembrinių
ieškojimų: galima tai pateisinti sunkia ir ilga finalistės
programa - gal tiesiog pritrūko laiko šiam kūriniui.
P.Ebeno “Motto ostinato” iš “Sekmadienio muzikos”
buvo juntamas nedidelis neužtikrintumas, pritrūko
aštrumo užgaunant klavišus, aiškesnės artikuliacijos,
nors tempas pasirinktas pakankamai saugus. To paties
ciklo “Finale” Mona neblogai tvarkėsi su šveleriu, tačiau
greitesnės natos rankose ir kojose ne visada spėdavo
praskambėt, pritrūko jau minėto “įsikabinimo” į
klavišus. Salve Regina “Finalo” pabaigoje patiko - tikrai
dainingai atlikta. Tačiau bendras vaizdas toks: Ebeno
pjesės visiškai laisvai neskambėjo, jautėsi, kad yra
dirbama. Galbūt, ši jaunutė atlikėja truputį per anksti
pradėjo pažintį su Ebeno muzika?
Nuostabaus grožio Duruflé “Siuitos” Sicilianoje taip pat
jautėsi, kad Mona kiek susikausčiusi, jaudinasi. Čia,
tyliame kūrinyje, grojant pedalais labai aiškiai girdėjosi
paties užgavimo, o ne vamzdžio garsas. Tokatoje
susidarė įspūdis, kad yra tik du grojimo būdai: visiškas
legato arba nedaspaudimas (teatleidžia kalbininkai). Bet
buvo vietų, kai jautėsi, kad finalininkė lyg atsigavo, ir jai
tikrai smagu “taškytis”. Kalbant apie visą programą,
pilnai tikiu, kad Mona galėjo pagroti geriau, bet tai tikrai
nebuvo prastas variantas. Tiesą sakant, buvo labai geras,
bet ne puikus. Kaip tokio amžiaus vargonininkei, jau
dabar nužingsniuotas labai labai ilgas ir sudėtingas
kelias. Šaunuolė!
Rimvydas Mitkus savo finalinę programą pradėjo nuo
R.Schumanno Fugos Nr. 6 BACH tema. Reikia pasakyt,
kad šis kūrinys visoje jo atliktoje programoje skambėjo
geriausiai, brandžiausiai.
Regerio Sonata d-moll buvo atlikta tiek ekspresyviai,
kiek leido finalininko bendras suvokimas ir sugebėjimai,
bet spjaunant į visas kompozitoriaus išrašytas
interpretavimo nuorodas. Kadangi po jo sekusi finalo
dalyvė grojo tą pačią Sonatą, apie tai, ko nebuvo Mitkaus
atlikime, paminėsiu vėliau. Čia galėčiau pavardinti
nebent tokius elementarius dalykus, kaip ne kartu
klavišus užgaunančios kairė ir dešinė rankos (ar net
vienos rankos pirštai - ypač tai girdėjosi tyliose kūrinio
vietose), per didelis tokiai akustikai legato ar tiesiog
elementarus kai kurių svarbių partijų negirdėjimas.
Čiurlionio fugoje priimtas neįprastas sprendimas -
kūrinio viduryje vienam temos pravedimui iš forte
pereinama į pianississimo ir paskui vėl peršokama į
forte su Posaunu pedaluose. Galbūt Rimvydas dar
nebuvo kaip reikiant susigyvenęs su tokia vesija, nes
nuskambėjo neįtikinamai. Tempas taip pat buvo gan
lėtas.
Soyon Park pradėjo nuo Bacho Preliudo ir fugos G-dur,
kuris pasirodė gan statiškas, monotoniškas, rankos ne
visada kartu nuspausdavo klavišus. Fugoje, įstojus
visiems balsams, visuma skambėjo murzinokai ir
kažkaip mašinaliai.
Čiurlionio Fugos b-moll pradžia nuskambėjo neįprastai
garsiai, toliau viskas garsėjo gan įprastu būdu - iki
liežuvėlių. Kūrinio viduryje užstrigo klavišas, kas šiek
tiek išmušė korėjietę iš vėžių.
Tačiau XX a. muzikoje ši atlikėja atsiskleidė visu
gražumu! Regerio Sonatoje d-moll buvo viskas, ko
reikia: romantinė registruotė, švelerio naudojimas,
švarus sambesys, štrichų įvairovė, tinkami tempai,
aiškiai sudėliota kūrinio architektonika - viso to
negirdėjau prieš tai grojusio Rimvydo interpretacijoje.
S.Park aiškiai matė visą kūrinio turinį, o atlikimas buvo
brandus ir stilingas.
Labai patiko ir Dupré “Variacijos kalėdinės giesmės
tema” (tik per smarkiai smūgiuojama į pedalus). Kaip ir
dera tokios formos kūrinyje, buvo spalvinga, įvairu ir
išraiškinga - tiesiog džiaugsmas ausims ir sielai!
2015 m. rugsėjo 23 d., 15.00 val.
Konkurso rezultatai
I premija - Mona Roždestvenskytė (Lietuva)
II premija - Mateusz Rzewuski (Lenkija)
III premija - Soyon Park (Pietų Korėja)
Diplomai: Markus Kaufmann (Vokietija), Ioanna
Solomonidou (Graikija), Rimvydas Mitkus (Lietuva)
Specialusis prizas už geriausią M.K.Čiurlionio kūrinių
atlikimą - Rimvydas Mitkus (Lietuva)
Publikos simpatijų prizas - Rimvydas Mitkus (Lietuva)
Agnė Petruškevičiūtė, 2015